Inventari de l’Arxiu Històric de Protocols de Barcelona. Segle XVIII (1701-1750). Volum V.

ADQUISICIÓ

Si desitja adquirir el llibre, contacti amb:

Moltes gràcies.

Tancar

Fitxa de publicació

Títol
Col.lecció
Inventaris d’Arxius Notarials de Catalunya - 31
Lloc i data de publicació
Barcelona, 2009
978-84-9779-867-9
Núm. de pàgines
Resum
Cinquè volum del nou inventari de l’Arxiu Històric de Protocols de Barcelona, elaborats com els anteriors per Lluïsa Cases i Loscos i immersos dins un pla descriptiu patrocinat per la Fundació Noguera. Apleguen els protocols del segle XVIII, centúria que ha calgut dividir en dues parts atès l’elevat nombre de llibres conservats. Com és usual, l’obra s’enceta amb una presentació, en la qual es remarquen els trets característics de la documentació d’aquest període, tant a nivell de redacció del document com de característiques formals, amb els canvis fonamentals que suposaren la introducció del paper segellat el 1715 i les disposicions borbòniques de 1736 i 1755. El nombre total de volums descrits en aquest inventari és de 5.975, corresponents a 270 notaris. Com de costum, els notaris es presenten per ordre cronològic dins del segle, mentre que la seva producció interna segueix l’ordre lògic de gènesi. Després dels elements descriptius habituals (títol del registre, dates extremes, format i foliació, i enquadernació i conservació), la signatura topogràfica la composen dos números, un referit al notari i l’altre al registre en concret. Tanquen cada volum un primer índex cronològic de notaris, i un segon alfabètic de notaris, necessari per a la seva localització a l’inventari.