Emprendedors Transnacionals. Les trajectòries econòmiques i d’ascens social dels Cernezzi i Odescalchi a la Mediterrània occidental (ca.1590-1689)

ADQUISICIÓ

Si desitja adquirir el llibre, contacti amb:

Moltes gràcies.

Tancar

Fitxa de publicació

Títol
Col.lecció
Estudis - 78
Lloc i data de publicació
Barcelona, 2019
978-84-1303-089-0
Núm. de pàgines
Resum
Publicació de la tesi doctoral guanyadora de la Beca Raimon Noguera d’Època Moderna i Contemporània 2017. La investigació explora els contextos d’oportunitats econòmiques i socials a la Mediterrània del segle XVII, i els processos d’ascens social a partir d’alguns conceptes bàsics com el d’”emprenedor”, “estrategia”, “confiança”, “oportunitat”. Tot això s’examina a través de l’estudi de les famílies d’origen milanès Cernezzi i Odescalchi, que formaven diverses coalicions de negocis entre finals del segle XVI i principis del XVII, amb seu i casa pairal a Como (Milà), i amb ramificacions a les principals places comercials i bancàries d’Itàlia i del centre d’Europa. Entrat el segle XVII, la societat comercial constituïda va experimentar un procès d’expansió, va decidir ubicar diferents membres en centres cosmopolites com Gènova (1588), València (1604), Nuremberg (1613) o Venècia (1619) amb la intenció d’explotar noves oportunitats econòmiques en diferents places internacionals. No obstant això, els llaços socials construïts a partir d’aquestes delegacions els va portar a teixir extenses xarxes a través de diferents regions i agents, entre Amsterdam i Lió, Cracòvia i Viena o Palerm i Sevilla, conjuntament amb altres places. Per raó de múltiples factors, entre els quals el finançament a governs europeus, en poc menys de mig segle alguns membres amb els cognoms Cernezzi i Odescalchi protagonitzaren un meteòrica carrera d’ascens social.