PUIG SALELLAS

Josep M.  PUIG SALELLAS
   PRESIDENT,
  (Girona, 1924 - Barcelona, 2007)

President de la Fundació Noguera entre 1995 i 2007: Membre de la mateixa des de l´'inici l'any 1978 i fins la seva mort.

Notari des del 1953, va exercir a Ponts (Lleida), Tarragona i, des de 1970, a Barcelona, fins a la seva jubilació l’any 1994. Degà del Col·legi de Notaris de Catalunya entre 1976 i 1980. President del primer Consell Social de la Universitat de Barcelona entre 1988 i 1999. Membre de l’Institut d’Estudis Catalans (essent president de la Secció de Filosofia i Ciències Socials entre 1992 i 1994), de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya des del 1978, de l’Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres des del 1983, de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya (1979-2005), consul membre del Consolat de Mar de Bcn, membre del Consell Rector de l'Observatori de Dret Privat de Catalunya (2004-2006) i del Consell Social de la Llengua Catalana del 2005 i 2006. Prestigiós jurista, autor de nombrosos treballs, especialment de dret civil (matrimonial, relacions econòmiques entre els esposos, preterició), mercantil (societats anònimes), constitucional i lingüístic. Col·laborador habitual a les pàgines d’opinió dels diaris La Vanguardia (entre 1975 i 2000) i Avui. L’any 1998 publicà "De remences a rendistes: els Salelles (1322- 1935)", el 2003 "Catalunya: la penúltima cruïlla". i el 2008 l'obra pòstuma "Història difícil de quatre dones". El 2009 es publica una recopilació dels seus principals estudis en matèria de dret aplicat a la llengua: “Doble oficialitat i llengua pròpia: dues llengües i un territori” a cura d’Ester Franquesa i Lluís Jou.

Pujar