Noguera i Picasso

El Colomar al Picasso

La Fundació Noguera ha cedit en dipòsit el quadre El Colomar de José Ruiz, pare de Pablo Picasso, donant suport així a l’activitat del Museu Picasso en els actes de celebració del 50è aniversari de la defunció de l’artista. Aquesta cessió renova i subratlla, un cop més, la fructífera col·laboració entre Pablo Picasso i Raimon  Noguera en la creació i evolució del Museu Picasso de Barcelona.

Don José Ruiz, professor de dibuix i pintor, va tenir un paper fonamental en la formació del seu fill Pablo, a qui de ben jove imposà un programa molt rigorós de preparació en la pintura.

A José li agradava pintar coloms — i aquesta obra de gran format n’és un bon exemple—, una predilecció que Picasso va heretar del pare. Els coloms son una figura plàstica que representa el lligam amb el pare i el seu entorn natal i que Picasso anirà pintant sovint al llarg de la seva vida, fins al punt de que un dels seus coloms esdevé el símbol mundial de la Pau a un cartell del Congrés Mundial per a la Pau del 1949.

El Colomar completa la col·lecció de colomins que es conserven al Museu Picasso.

Per a més informació, podeu consultar el blog del Museu Picasso

Noguera i Picasso

El Colomar al Picasso

Per a més informació, podeu consultar el blog del Museu Picasso

2 comentaris a “El Colomar al Picasso

1. Francesc Sevillano Vives ha dit:

Molt bona iniciativa! Felicitats!

2. Francesc Sevillano Vives ha dit:

Molt bona iniciativa! Enhorabona!