Consolat de Mar, Fons digital, Fundació Noguera

La série “Maior” digitalitzada.

Amb motiu dels 750 anys de la primera redacció dels Costums de Tortosa, la Fundació Noguera posa a disposició de lectors i investigadors la versió digital en PDF de dues recopilacions medievals: l’esmentada dels Costums de Tortosa i el Llibre  del Consolat deMar. Aquesta versió ja esta en accés lliure i gratuïta en aquesta web.

La Fundació va publicar per primer cop l’estudi i transcripció crítica en format paper d’aquestes dues recopilacions ja el 1984 i el 1996. En el cas del Llibre del Consolat de Mar, l’any 2022 la Fundació va reeditar l’obra, aquest cop en la série “Maior”, i encara va haver de fer una tercera edició el 2008.

Ara, la Fundació incorpora aquestes dues obres capdals al seu fons digital, pel seu alt valor històric i jurídic.

Ambdues obres estan directament connectades, formant part d’un mateix procés:

Els Costums de Tortosa és el primer cos jurídic íntegrament escrit en català i de llarga vigència, mostra excepcional de la integració del dret comú d’orígen romà i del dret consuetudinari. És el primer codi on apareixen escrits els Costums de Mar, considerats l’origen dels Consolats de Mar, i dels quals sorgeix la primera redacció coneguda del Llibre del Consolat de Mar (1385).

Consolat de Mar, Fons digital, Fundació Noguera

La série “Maior” digitalitzada.

Ambdues obres estan directament connectades, formant part d’un mateix procés: