President

Joan J. LÓPEZ BURNIOL

(Alcanar, Montsià, 1945)

President de la Fundació Noguera des de 2007 i vocal de la mateixa des del 1999.

Notari des de 1971 i fins al 2015, exercí a Valdegovía (Àlaba), Tudela (Navarra) i, des de 1977 a 2015, a Barcelona. Degà del Col·legi de Notaris de Catalunya i vice-president del Consejo General del Notariado, entre 1987 i 1990.

Ha estat magistrat del Tribunal Superior d’Andorra (1987-1993) i magistrat i primer president del Tribunal Constitucional andorrà (1993 – 2001). Membre de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat (1998 – 2005) i president del Consell Social de la Universitat de Barcelona (2004 – 2007).

És patró de la Fundació Bancària Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona “la Caixa” des de juny de 2014, conseller de Criteria Caixa, S.A., d’Abertis, S.A., i d’Icària, Iniciatives Socials, SAL.

Professor associat de dret civil de la UNED (1977 – 1982), de la Universitat Autònoma de Barcelona entre 1982 i 1990, i de la Universitat Pompeu Fabra (1990 – 2000).

Fou president de Tribuna Barcelona des de 1996 a 2006. Col·laborador habitual en diverses etapes, dels diaris “La Vanguardia”, “El Periódico”, “El País” i “El Punt-Avui”, de “TV3”, “8tv”.

El 2016 va rebre el VIIIè Premi Puig Salellas, premi instituït pel Col·legi de Notaris de Catalunya el 2009 en record i homenatge de qui fou el seu Degà president, el president de la Fundació i prestigiós notari i jurista, que reconeix una destacada trajectòria en l’estudi, investigació, creació, docència o aplicació del dret a Catalunya.