Vocal

Ramon FAUS i ESTEVE

(Guissona, La Segarra, 1902 - Barcelona, 1987)

Vocal de la Fundació Noguera des que es va fundar, el 1976, i fins a la seva mort.

Notari de Barcelona i tres vegades degà del Col·legi de Notaris de Catalunya (1951-1953, 1960-1965 i 1975). Membre de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya des de la seva refundació, l’any 1954, i fins a la seva mort. Primer president de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya. Membre de l’Institut d’Estudis Catalans i vicepresident de l’Orfeó Català. Membre de la junta del patronat dels monestirs de Pedralbes i de Poblet, entre d’altres. Formà part de la Comissió Compiladora del Dret Civil Català. Autor de diverses publicacions en dret civil, va destacar també, per la seva qualitat de conferenciant, fonamentalment en matèria de dret civil català.

L’any 1981 fou guardonat amb la Creu de Sant Jordi concedida per la Generalitat de Catalunya. També li fou concedida la Gran Creu de l’Orde de Sant Raimon de Penyafort, concedida pel rei Joan Carles