Vocal

Robert FOLLIA i CAMPS

(Sant Sadurní de l’Heura, Baix Empordà, 1930 - Barcelona, 2021)

Vocal de la Fundació Noguera des de 1977, i fins el seu traspàs.

Notari des del 1961, va exercir a Chantada (Galícia), Castelló de la Plana des del 1965 i, des del 1970, a Barcelona, fins a la seva jubilació l’any 2000. Fou censor de la junta directiva del Col·legi de València (1968-1970), censor 1er. del Col·legi de Notaris de Catalunya, Bibliotecari de Col·legi entre 1976 i 1990, i el seu degà entre 1990 i 1995.

Membre de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya des del 1985, de la qual va ser-ne president del 2000 al 2008.

Col·laborador de la Càtedra “Duran i Bas” (1971-1978). Va formar part del primer Consell Econòmic de la Universitat Pompeu Fabra i de l’Observatori de Dret Privat de Catalunya. Fou membre de la junta directiva de la Associació Catalana d’Arbitratge. També del Consell Rector de l’Institut d’Estudis Autonòmics. Fou membre del Consell de Justícia de Catalunya i de la Comissió Jurídica Assessora.

Va ser patró de diverses fundacions.

Va publicar diversos treballs en matèria de dret civil.

El 1996 se li va concedir l’Orde de Sant Ramon de Penyafort, i també va rebre la Medalla d’Or del Gran Teatre del Liceu. El 2013 va rebre el Vè Premi Puig Salellas, premi instituït pel Col·legi de Notaris de Catalunya el 2009, en record i homenatge de qui fou el seu Degà president, el president de la Fundació i prestigiós notari i jurista, que reconeix una destacada trajectòria en l’estudi, investigació, creació, docència o aplicació del dret a Catalunya.