Noguera i Pau Casals

Pau Casals i el seu Himne de les Nacions Unides

El setembre de 1971, en ple procés de creació de l’Himne de les Nacions Unides, Pau Casals escrivia aquesta carta a Raimon Noguera, plena de sensibilitat. En ella expressa el seu profund amor a Catalunya i el seu desig de que a través de la seva composició, el poble català s’hi veiés representat davant del mon.

Poc després, el 24 d’Octubre, vindria l’estrena, la Medalla de la Pau -dissenyada per Picasso-, i el seu cèlebre discurs a la seu de les Nacions Unides “I am a Catalan” , que no era altra cosa que afermar aquell íntim  anhel.

L’original del document en pdf es troba dipositat al Fons Noguera, a l’Arxiu Nacional de Catalunya. Copyright de la Fundació Noguera. La imatge destacada correspon al concert a la seu de Les Nacions Unides, el 24 d’Octubre de 1971. Copyright Fundació Pau Casals.

Noguera i Pau Casals

Pau Casals i el seu Himne de les Nacions Unides

2 comentaris a “Pau Casals i el seu Himne de les Nacions Unides

1. Oriol Viñas ha dit:

Gràcies per preservar aquest granet d’Història

1. Imma Puig ha dit:

Al contrari. Un honor poder explicar-ho